Från Pakistan till Filippinerna i Kambodja

Det är dags att flytta. Till helgen smäller det. Hoppas jag får med mig alla mina tillhörigheter. Hoppas allt får plats i väskan, på ryggen, på cykeln till lägenheten. Men jag kommer att sakna den här byggnaden; ett tag i alla fall.

Jag kan inte bo kvar här. Det är för dyrt även om det är ett grymt ställe. Dit jag flyttar, i morgon fredag eller, mer troligt, på lördag, är också ett helt awesome ställe. Läget slår detta, hyran lägre och jag har två justa lägenhetskompisar.

Att byta närmast belägna ambassad från Pakistans till Filippinernas ger av någon anledning flytten en ytterligare positiv klang.

To be continued…

Leave a Reply

