Take-off!

Då lyfter äntligen planet från ett snöigt Sverige mot ett varmt Kambodja. Även om resfebern gjort sig en aning påmind är känslan att det mesta är under kontroll såväl gällande packning som förberedelser. Nu är det bara att hoppas på att hela resan går bra, utan förseningar, jobbiga medpassagerare och andra tänkbara problem!

Jag har inte fått någon bekräftelse från Kambodja om möte vid flygplatsen eller boende de första dagarna men räknar kallt med att jag hittar till rätt avfart på Hanoi Street om jag finner att jag står själv på Phnom Penh International Airport på måndag morgon lokal tid när planet från Bangkok landar i min nya hemstad. De första dagarna är fortsatt ganska ovissa, inte förrän på torsdag (13/1) gör jag min första dag på Forum Syd. Fram till torsdag ligger därför fokus på att återanpassa kroppen till klimat, risdiet och tempo. Det blir säkert även några vänskapliga besök, och kanske klasser, på skolor runt om i staden eftersom flera av mina vänner i Kambodja arbetar just som lärare.

Jag återkommer efter landning och primär installation några tiotal meter öster om Hanoi Street.

Leave a Reply

