Fyra dagar kvar

Om fyra dagar återvänder jag till Kambodja! Om fyra dagar lyfter flyget från Arlanda utanför Stockholm mot Bangkok där flygbyte ska ske innan jag landar i Phnom Penh. På förmiddagen den 10 januari hoppas jag bli mött av allt annat än minusgrader, täckjackor och folk i färd med att skrapa sitt fordons rutor.

Den 13e januari börjar jag min praktik på Forum Syds regionkontor i Kambodjas huvudstad Phnom Penh och där kommer jag att stanna under större delen av vårterminen 2011; arbeta, lära och upptäcka Kambodja! I och med att jag landar redan den 10e har jag några dagar på mig att anpassa mig till risdiet, klimat och klara av min jetlag. Jag tror det kommer bli härliga dagar från timme ett!

Jag tror att nyårsförkylningen har ersatts av resfeber och känslan att det är dags att börja packa gör sig alltmer påmind. I och med att jag ganska nyligen varit i landet blir packningen betydligt lättare men ändock något som inte är gjort i en handvändning. Skönt att det är hela fyra dagar kvar!

Under de fyra återstående dagarna i Sverige kommer jag inte påbörja någon omställning till kambodjansk mat eller dylikt, nej tvärt om kommer jag att äta så svensk mat som möjligt (vad nu det är) och nyttja alla lyxresurser som jag tar för givet här hemma! Blogga från soffan till exempel!

“För att bli gammal och vis måste du först vara ung och galen”

4 thoughts on “Fyra dagar kvar

  1. It would be maximum bad luck if you should find yourself snowed in at the airport in Camboodia!

    You are definitley on the road to being a wise old man.

    Enjoy your Swedish food. Is it fiskbullar och blodpudding som gäller? Yuck!

Leave a Reply

